E-Ticaret
İnternetin küresel olarak 1995'den sonra kullanılmaya başlamasıyla ticaret faaliyetlerin elektronik ortamlar üzerinde yapılmasına e- ticaret denir. Ülkemizde e-ticaret 1997-1998 tarihleri arasına kullanılmaya başlamış 2000'li yıllardan itibaren canlanmaya başlamış ve 2010'lar dan sonra e-ticaret hayatımızın her noktasında yer almaya başlamıştır. Ülkemizde e ticaret kavramı fiziki olarak karşı karşıya gelmeden sadece elektronik ortamda gerçekleşmiş çevrimiçi olarak iktisadi ve ticari faaliyetler bütünüdür. Yani en basit tanım olarak herhangi bir ürünün çeşitli ödeme yöntemleriyle bir mobil ortam veya internet sitesinden alınması işlemleridir.
E- Ticaretin Amacı
Satın alınan ürün ve hizmetlerin müşteriye hızlı bir şekilde sorunsuz olarak ulaştırılması e ticaretin amacıdır. Satıcılar e-ticaret ile büyüklüklerini arttırırlar, pazar potansiyelleri büyümektedir. Alıcılar net ürün bilgisine uygun fiyatlara, geniş ürün seçeneklerine sahip olmakta ve teslimatlardan yararlanmaktadır. E- ticaretin çok geniş bir kullanıcı yelpazesi bulunmaktadır. Firmalar ve şahıslar arasında gerçekleşmektedir.
E-ticaretin Avantajları
E-ticaret avantajlarına bakıldığında ürünlerde fiyat karşılaştırmasının kolay yapılması ilk avantaj olarak sıralanabilir. Ürünler hakkında geniş ve ayrıntılı bilgilere ulaşılır. Ülkenin her bölgesinden ürün alışverişi yapılabilir. Güvenli alışveriş imkânı sunmaktadır. İstenilen her anda mağazaya ulaşım sağlanabilir. Bu faydalar müşteri açısından önemlidir. Satıcılar açısından avantajları, mağazanın 7/24 açık olması ve kazanç sağlamasıdır. Pazarlama fırsatlarından yararlanılır. Düşük sermaye ile ticaret yapma avantajı sağlamaktadır.
E- Ticaret Nasıl Yapılmaktadır?
Ürün ve pazar araştırması yapıldıktan sonra gerekli tedarik zinciri oluşturulur. Firmalar internet siteleri kurarak internet pazaryerlerinde mağazalar açarlar. Satış, ödeme ve sipariş işlemleri internet siteleri üzerinden yapılır. Teslimatlar da takiplerinin yapılması ve satış verilerinin çıkarılması işlemleri de yapılır. Hepsiburada, Gittigidiyor, Trendyol, Aliexpress ve Amazon gibi pazaryerlerinde mağazaların açılması için Pazaryeri Entegrasyonu yapılması gerekmektedir. En son aşamalar ise pazarlama ve reklamdır. Sosyal medyada ve arama motorlarına reklamlar verilmelidir. Kampanyalar ve özel kuponlarda müşterilere avantajlar sağlanır.
Pixel Lab e-ticaret sitesi hazırlama taleplerinize yanıt vermektedir. Faaliyet göstereceğiniz sektöre göre site tasarımı gerçekleştiren ekibimiz kullanıcı dostu tasarımıyla müşterilerin sitenizde vakit geçirmesini sağlamaktadır. Kolay kullanım sunan e ticaret sitesine sahip olmak ve örnek çalışmalarımızı incelemek için web sitemiz iletişim kanallarından bizlere ulaşabilirsiniz.
✔ e-ticaret sitesi ✔ e-ticaret yazılımı ✔ e-ticaret çözümleri ✔ manavgat e-ticaret ✔ antalya e-ticaret