Marka Kimliği

Marka Kimliği 

Marka kimliği, bir şirketin veya kişinin dışarıda algılanış biçimidir. Logo, duruş, verilen mesaj hep bir iletişim dilidir. İşletme veya kişi kendini pazara nasıl sunmak istiyorsa o mesajlar verilerek oluşturulur.  Markayı hedef kitlesine tanıştıran ilk unsur olan marka kimliği, markanın tanıtımını sağlayarak güçlü ve sürdürülebilir bir imaj oluşturulması için çalışan en önemli unsurdur. 

Tutarlı olmak o kuruma veya kişiye karşı güvenilirliği artırır. Hedef kitle ile duygusal bağ oluşturmak ve samimi olmak gibi unsurlar güvenilir bir marka kimliği inşa etmenin vazgeçilmez koşullarındandır. Güçlü marka kimliği, işletmenin güvenilirliğinin yanı sıra çalışan bağlılığını da artırır. Böylece çalışan kişi kendini işletmenin bir parçası gibi hissederek daha verimli olmaya özen gösterir. Kendini iyi ifade edebilen marka her zaman rakiplerinden bir adım öne geçer.

Marka Kimliği Oluştururken Dikkat Edilmesi Gerekenler

Öncelikle markanın stratejisinin belirlenmesi ve rakiplerinden farklı olan özelliklerinin ortaya çıkarılması gerekir. Pazar analizi yapılarak markanın konumlandırılması önemlidir. Sektörün özellikleri ve hedef kitlenin çok iyi tanınması gerekir. Çeşitli araştırma şirketlerinin raporları incelenmeli veya konu ile ilgili detaylı bir anket çalışması yaptırılması önemli olmaktadır. Marka için bir kişilik oluşturularak topluma sağlayacağı faydadan bahsedilmesi marka kimliği pozitif algısı için önemlidir. Zeki, üretken, heyecanlı, genç, dinamik, sakin, tutarlı ve güvenilir gibi imajlar marka kimliği oluşturulurken dikkat edilmesi gereken unsurlar olmaktadır. 

Hafızalarda yer edecek bir logo üretilmesi marka kimliği oluştururken dikkat edilmesi gerekenler arasında yer alır. Renkler, markanın hissettirdikleri açısından önem arz eder bu nedenle ünlü markaların logolarından ve renklerinden de ilham alınması son derece önemlidir. Ayrıca doğru yazı karakteri ile logo hazırlanması da marka kimliği belirlenirken dikkat edilmesi gereken unsurlar arasındadır. Markanın romantik, sert, yumuşak, mükemmeliyetçi ve iddialı gibi duruşlarını ifade eden unsurlar, seçilen yazı karakterleridir.

Hedef Kitleyi Tanımak Neden Önemlidir? 

Satın alma kararını belirleyen hedef kitlenizi çok iyi tanımanız gerekir. Amacınız ürün veya hizmetlerinizi pazarlamak olduğuna göre marka kimliği oluştururken en önemli konu, hedef kitle ile uyumlu mesajlar verebilmektir. Örneğin turizm sektöründe bir butik oteli pazarlarken vereceğiniz mesaj ile beş yıldızlı ultra lüks her şey dâhil konseptte bir oteli pazarlarken vereceğiniz mesaj asla aynı olmaz. Hedef kitleyi tanımadan yapılan marka kimliği çalışmaları başarısızlıklara sebep olmaktadır.

Ajansımız faaliyet gösterdiğiniz sektöre uygun çalışmalar gerçekleştirmektedir. Marka kimliğiniz ile tanınmak ve bir hedef kitle yaratmak için misyon ve vizyonunuz doğru yansıtmanız etkili bir kimlik çalışmasından geçer. Ajansımız önce markanızı analiz etmekte sonrasında sizin için bir marka kimliği oluşturmaktadır. Daha detaylı bilgi almak ve sorularınız için bizlere ulaşabilirsiniz.

 


marka kimliği nedir marka kimliği nasıl olmalı marka kimliği nelerden oluşur manavgat logo tasarımı manavgat web tasarım Marka Kimliği Oluştururken Dikkat Edilmesi Gerekenler